Vyhledávání

Kontakt

Quake3arena

lada912@seznam.cz

Zbraně a Náboje

 

Zbraně

Zbraně jsou navrhnuté tak, aby žádna ze zbraní nebyla úplně dominantní. Rovnováhy mezi jednotlivými zbraněmi bylo dosáhnuto zkušenostmi z předchozích dílů Quake a Quake II. Například raketomet (rocket launcher) byl v Quake vysoce účinnou zbraní, která dominovala deathmatchům, zatímco v Quake II byl raketomet oslabenou zbraní a hráči ji používali jen velmi málo. V Quake III Arena je raketomet už vyváženou zbraní.

Gauntlet
je zbraň určená výhradně pro boj zblízka. Nepotřebuje žádnou munici a hráč ji má už od začátku hry. Používá se většinou jen tehdy, pokud hráč už nemá žádnou jinou zbraň s municí, anebo se hráčovi podaří dostat blíže k jinému a nečekaně ji vytáhnout. Damage (poškození) je 50HP (Hit points).

 
Machinegun (MG)
je další zbraň, kterou hráč získá automaticky už na začátku hry. Její účinnost je velmi nízká, ale zvyšuje se schopností hráče dobře mířit. Rozptyl nábojů jsou asi 2°, přičemž rychlost střelby je 10 nábojů/1 sec. Jeden náboj zraňuje za 7HP poškození.

 
Shotgun (SG)
je brokovnice primárně určená pro boj zblízka. Při použití na větší vzdálenosti se zvětšuje její rozptyl a snižuje účinnost. Tato zbraň vystřeluje 11 broků, každý za 10HP poškození. Další výstřel je možno uskutečnit po 1 sekundě.

 
Grenade Launcher (GL)
vystřeluje granáty, které vybuchují při kontaktu s jiným hráčem nebo 2,5 sekundy po vystřelení. Dráha vystřeleného granátu je ovlivněná gravitací. Podobně jako raketomet způsobuje značný splashdamage, který se využívá na trik grenadejump. Poškození 110HP při přímém zásahu. Další výstřel možný po 0.8 sec.

 
Rocket Launcher (RL)
je jednou z nejpoužívanějších zbraní, protože se snadno používá a včetně splashdamage způsobuje velká zranění. Kvůli velké zasáhnuté ploše a pomalé rychlosti letu rakety využívají tuto zbraň hráči hlavně na výstřel do podlahy, stěny nebo stropu namísto přímého výstřelu na protivníka. Na druhé straně, při příliš blízkém výstřelu může hráč zranit nebo zabít i sebe. Zbraň se dá též použít na trik rocketjump. Tato zbraň se nachází na většině běžně hraných map. Poškození 100HP při přímém zásahu, další výstřelpo 0.8 sec.

 
Lighting Gun (LG)
vystřeluje proud elektřiny s ohraničeným dosahem. Velmi účinná zbraň, dokáže zabit zdravého oponenta za 2 sekundy, protože „střílí“ rychlostí 0,05 sec.

 
Railgun (RG)
je zbraň, která se používá především na boj na větší vzdálenosti. Je absolutně přesná a velmi účinná, ale frekvence výstřelů je dost nízká (1,5 sekundy) a vyžaduje dobré míření. Poškození 100HP. Výhodou RG je, že jeho projektil se při zásahu protihráče nezastaví, ale pokračuje dále ve své dráze, a tak může zasáhnout i více hráčů. I těmto uděluje 100HP poškození.

 
Plasma Gun (PG)
vystřeluje proud plazmových pulzů. Tato zbraň způsobuje menší splashdamage než raketomet nebo granátomet, a využívá se na trik plasmaclimbing. Rychlost střelby je 10 plazmových koulí za sekundu, každá za 20HP poškození.

 
BFG10K (BFG)
neboli Big Fucking Gun, je bezpochyby nejsilnější a nejhůře vyváženou zbraní ve hře, proto se mezi hráči prakticky nepoužívá. Je porovnatelná s raketometem nebo plazmou, ale projektily mají vyšší rychlost a frekvence výstřelů je něco mezi, přibližně 5 výstřelů za sekundu, každý za 100HP poškození.